Sociaal jaarverslag 2013 – 2014

Sociaal jaarverslag VooruitDit sociaal jaarverslag neemt u mee in de ervaringen van de medewerkers van Vooruit gedurende de eerste achttien maanden van het bestaan van deze nieuwe sociaal makelorganisatie. Voor zowel medewerkers als wijkbewoners en vele samenwerkingspartners van Vooruit was 1 augustus 2013, de start van een nieuwe fase in de uitvoering van het ‘vernieuwend welzijn’. Een proces dat zich kenmerkt door zoeken en vinden, door vallen en opstaan voor alle betrokkenen.

Op welke wijze maken we duidelijk dat het eigenaarschap van activiteiten in buurtcentra en speeltuinen moet gaan verschuiven van de welzijnsorganisatie naar bewoners in de buurten en wijken? Het motto is niet meer ‘zorgen voor’ maar ‘zorgen dat’. Wie is waarvoor verantwoordelijk en hoe maken we goed zichtbaar wat het sociaal makelen inhoudt? Gedurende de afgelopen periode zijn we bezig geweest met het beantwoorden van deze vragen, naast het verder inrichten van de noodzakelijke organisatieprocessen als administratie, personeelszaken, ICT en kwaliteit.

Talenten
We dragen bij aan een sterkere sociale cohesie in de wijk. Dit doen we door initiatieven, organisaties, maar eigenlijk vooral mensen, met elkaar in contact te brengen en elkaar te inspireren zodat de vele talenten van hen ten goede komen aan de hele wijk.

Er is in anderhalf jaar heel veel gebeurd en tot stand gekomen. Het opbouwen van een nieuwe organisatie gaat niet altijd over rozen maar leidde desondanks tot veel positieve resultaten. Ik vind dat we daar heel trots op mogen zijn.

Liesbeth van Eijndhoven

Directeur – bestuurder
Vooruit hart voor Zuid en Oost!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinby feather